میراندا : جانشینی برای Yahoo Messenger ؟

توی فرم های اینترنتی جمله هایی با مضمون زیر رو زیاد دیدم :
” من دانشجوی دانشگاه … هستم. ما تو سایت نمی تونیم یاهو مسنجر نصب کنیم. میشه مسنجری رو به من معرفی کنید که نصب نخواد ؟

من چند مدت دنبال یاهو مسنجر پرتابل می گشتم که البته توفیق چندانی پیدا نکردم. اما در سایت های ارائه دهنده برنامه های پرتابل ، مسنجر میراندا رو پیدا کردم که واقعا من رو شگفت زده کرد. این برنامه در واقع یک مسنجر کدبازه که علاوه بر پشتیبانی از پروتکل های یاهو میتواند مسنجر های AIM ، Jabber ، ICQ ، IRC ، MSN و غیره رو هم ساپورت کنه. پشتیبانی از پروتکل جابر به معنی پشتیبانی از Gmail هم هست. میراندا برنامه ای است کم حجم ، سریع با استفاده آسان. امکان نصب پلاگین های مختلف باعث شده که برنامه ای بسیار پویا و فوق العاده انعطاف پذیر بشه.

متاسفانه من در سایتها و وبلاگ های ایرانی ( که ماشاءاله کم هم نیستند و همه از هم می دزدند) هیچ اشاره ای به این برنامه ندیدم .فقط در یک وبلاگ اشاره کوتاهی با آن شده بود. این برنامه کاملا رایگانه و با حجم 1.16 مگابایتی انتخاب ایده آلیه برای کسانی که معتاد چت هستند.

پلاگین های مختلف و متنوعی برای این برنامه وجود داره که می تونید همشون رو در خود سایت میراندا پیدا کنید. بعضی از پلاگین هایی که به شخصه امتحان کردم اینها بودند:

Smiley Addbinw : برای افزودن مجموعه ای از اسمایل ها (خندانک) به برنامه (برنامه در حالت عادی فاقد اسمایله)
Yahoo Emoticons : برای اضافه کردن خندانک های محبوب یاهو مسنجر به برنامه
Font Service Src : قابلیت تغییر فونت را به مسنجر اضافه می کند.

البته مسلما با کمی جستجو میتوان پلاگین های مفیدتری را پیدا کرد. نسخه پرتابل این برنامه نصب نمی خواد و میشه اون رو از روی USB اجرا کرد. برای دانلود خود برنامه و پلاگین ها میتونید از لینک زیر استفاده کنید:

صفحه اول میراندا

عکسی از محیط برنامه

پاسخی بگذارید

