ويستا به کجا می رود؟

Vistaچند وقتی نیست که از ورود سیستم عامل جدید مایکروسافت که مدتی است حدود ۴۰٪ اخبار IT را به خود اختصاص داده است، می گذرد.

اما این سیستم عامل با آن همه تبلیغات آیا توانست نظر مشتریان را جلب کند؟به نظر من شاید در بعضی از کشور ها توانسته باشد (شنیدم که مایکروسافت این چند وقته میانگین ۴ میلیون دلار در روز در میاره!) ولی در ایران که بسیار کم، زیرا از نظر سخت افزاری سنگین است.

وقتی مینیمم ۵۱۲MB رم بخواهد و حدود ۳۰۰MB (مقداری بالا و پایین) فقط برای بالا آمدن ویندوز مصرف می شود نشون می دهد از نظر سخت افزار های دیگر هم باید قوی باشید. یک CPU مناسب که راحت باشید تقریبا حدود ۲.۴ و گرافیکی حدود ۱۲۸ و هارد هم بستگی به خودتان دارد که چه مقدار اطلاعات دارید.(البته مینیمم ارائه شده این ها نیستند بلکه با توجه به مارک و مدل تغییراتی دارند.) یکی دیگر از مشکلات این است که روی DVD انتشار پیدا کرد.

از نظر امنیتی هم که خیلی حرف ها زده شد، ولی از نظر ظاهر می توان گفت زیبا و شکیل است.(مینیمم 512MB رم می خوای چی باشه پس؟!)بعضی هم میگن تا سال ۲۰۱۲ از آن پشتیبانی می شود ولی باز هم فرق دارد نسخه های مختلف آن با هم دیگر، که تمدید هم احتمال خیلی زیاد خواهند شد.(هان طور که Windows XP Home & Media Center تا سال ۲۰۱۴ برای پشتیبانی تمدید شدند.)

به نظر من از همان ویندوز XP استفاده کنید و یک برنامه Vista Inspirat را نصب کنید که من خودم از آن استفاده می کنم، که بسیاز خوب است و اکثر قسمت های ویندوز XP شما را تغییر می دهد حتی اینترنت اکسپلورر ۷ را بسیار زیبا تر می کند. آیکون ها, تصاویر متحرک و … را تغییر می دهد.

برنامه Vista Inspirat را می توانید از اینجا دریافت کنید که خیلی وقت پیش آپلود کردمش ولی واقعا ویندوز شما را زیبا تر می کند، که اگر می خواهید ببینید به چه شکلی در می آورد این عکس را حتما ببینید. فکر کنم تجربه خوبی باشد برای اینکه با ویندوز ویستا آشنایی داشته باشید.(البته تغییرات بیشتر از این است که در این یک عکس بتوان آنها را نشان داد.)

چند وقتی نبودم دنبال این کارای دریافت ADSL بودم که بعد از گرفتن مودم و درخواست و … با یک سری مشکلات خط تلفن مواجه شد که اگر حل بشه هدیه های خوبی برای عید برای شما آپلود می کنم.

پاسخی بگذارید

